Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3344136 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Maci87

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16575 Dátum: 2016.10.22 15:51:45 »
Sziasztok!
Az lenne a kèrdèsem hogy június eleje óta hajtok egy P2-t 155 ezer van jelenleg benne milyen szervîzperiôdusok vannak, illetve mikor kell olajcserèt csinálni, milyen olaj kell bele? Másik a nyáron 3.8-5.6 között fogyasztott most hogy hűvösebb lett városban rövid utakon emelkedő stb 6.5 lett a fogyi ez normális?

Hali!
Nem tudni, hogy mikor cseréltek benne utoljára? 15 ezrenként kellene 5W30-as olajat beletölteni(ez a gyári, ettől nem térnék el) plusz az olajszűrőt/levegőszűrőt kicserélni, bár én nem várok annyit vele. Az enyémet idén februárba szervizelték és jövőre szintén ebben az időpontban fogom visszavinni, akkor is ha csak 10-12 ezer kilométert mentünk vele. 90 ezrenként a váltóolajat érdemes lecserélni. Hűtőfolyadékot először 150 ezer km-nél kell, utána 90 ezrenként(az inverter hűtőfolyadékra ugyan ezt írja). Én ránéznék a gyertyákra is(szintén 90 ezrenként kell cserélni(irídium)).
A hűvös időt és a több hidegindítást az én kocsim is megérzi, de nekem egyelőre úgy néz ki, fél litert emelkedett a fogyasztás. 4,6-4,8-ról 5,2-5,4 körülire. A 6.5 litert én kicsit soknak találom, de simán elképzelhető, hogy az általad említett körülmények miatt nőtt meg ennyire.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.22 15:53:17 írta Maci87 »

gboysoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16576 Dátum: 2016.10.24 08:16:52 »
Sziasztok,

Gyakorlott Prius tulajokhoz volna néhány kérdésem:

 - jól gondolom, hogy a érdmes úgy leállítani, hogy először N-be rakni, majd rögzítőfék, és utána P-be? Elméletem szerint így a fék tartja az autót és tehermentesíti a hajtást, különösen lejtőn/emelkedőn
 - okozna-e valamilyan bonyadalmat, ha mindig Power mode-ban járnék vele? (a fogyasztáson kívül)
 - a line-in bemenet mindenkinek csapnivaló minőségű, vagy csak nekem (mármint a hangminőség), illetve ugyanilyan lenne usb-ről is? (nem tudom kipróbálni mert nekem nincs benne)
 - miért van benne utastér szűrés funkció? nem megy át alapból minden levegő az utastér levegő szűrőjén?
 - nekem a full fapad verzió van, ebben is benne van a tempomat kábelezése?
 - a fejegység cd része döglött, az eu-ban elég húzósak a bontott fejegységek, az usa-ból viszont olcsóért lehetne rendelni. Össze lehetne építeni a kettőből egyet (a cd részt raknám át, hogy a rádió eu norma szerint működjön)?

Köszönöm,

Üdv!

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16577 Dátum: 2016.10.24 10:17:55 »
- jól gondolom, hogy a érdmes úgy leállítani, hogy először N-be rakni, majd rögzítőfék, és utána P-be? Elméletem szerint így a fék tartja az autót és tehermentesíti a hajtást, különösen lejtőn/emelkedőn
 - okozna-e valamilyan bonyadalmat, ha mindig Power mode-ban járnék vele? (a fogyasztáson kívül)
 - a line-in bemenet mindenkinek csapnivaló minőségű, vagy csak nekem (mármint a hangminőség), illetve ugyanilyan lenne usb-ről is? (nem tudom kipróbálni mert nekem nincs benne)
 - miért van benne utastér szűrés funkció? nem megy át alapból minden levegő az utastér levegő szűrőjén?
 - nekem a full fapad verzió van, ebben is benne van a tempomat kábelezése?
 - a fejegység cd része döglött, az eu-ban elég húzósak a bontott fejegységek, az usa-ból viszont olcsóért lehetne rendelni. Össze lehetne építeni a kettőből egyet (a cd részt raknám át, hogy a rádió eu norma szerint működjön)?

Rögzítőfék: igen. Valaki ajánlotta itt régebben a fórumon, azóta én is ezt csinálom.
Power mód: nem, ha rajta van a vezérlőelektronika szoftverfrissítése (ingyenes visszahívási akció). Anélkül állítólag elfüstölhet, túl nagy áramot enged át magán, vatevör, a lényeg, hogy vigyázni kell.
Utastér levegőszűrése: csak használtam, de nem tudom az elméleti hátterét, ha bekapcsolod, akkor egyszerre bekapcsolja a keringtetést, klímát és áthajtja a belső levegőt a szűrőn, sokkal hamarabb kiszedi belőle a büdöset gombnyomásra. Praktikus pl., ha valami régi dízel mögött mész és nem zárod le időben a szellőzőket.

A többihez nem tudok hozzászólni.

fejes.i

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16578 Dátum: 2016.10.24 13:20:48 »
Sziasztok,

Gyakorlott Prius tulajokhoz volna néhány kérdésem:

 - jól gondolom, hogy a érdmes úgy leállítani, hogy először N-be rakni, majd rögzítőfék, és utána P-be? Elméletem szerint így a fék tartja az autót és tehermentesíti a hajtást, különösen lejtőn/emelkedőn
 
 - a fejegység cd része döglött, az eu-ban elég húzósak a bontott fejegységek, az usa-ból viszont olcsóért lehetne rendelni. Össze lehetne építeni a kettőből egyet (a cd részt raknám át, hogy a rádió eu norma szerint működjön)?

Köszönöm,

Üdv!
Nem vagyok még igazán gyakorlott Priusos, de
- azon gondolkodom, hogy leírt (fék) + N + rögzítőfék + P (vagy leállítás), miben különbözik a fék + rögzítőfék + P végrehajtási sortól
- vannak Priusba "alternatív" fejegységek, amik sokkal modernebbek, mint a gyári. Nem tudom, mennyire "jók" ezek, talán valakinek van tapasztalata
http://www.ebay.co.uk/itm/8-Car-DVD-Player-GPS-Radio-Stereo-Navi-Unit-for-Toyota-Prius-2009-2013-camera-/311697052068?fits=Car+Make%3AToyota%7CModel%3APrius%7CCars+Year%3A2012%7CPlat_Gen%3AZVW3_%7CCars+Type%3A1.8+Hybrid&hash=item48929791a4:g:9OUAAOSwTA9X17HA

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16579 Dátum: 2016.10.24 16:43:31 »
- azon gondolkodom, hogy leírt (fék) + N + rögzítőfék + P (vagy leállítás), miben különbözik a fék + rögzítőfék + P végrehajtási sortól
Az első variációból kimaradt, az N után a nyugalmi helyzet megvárása, akkor biztosan nem lesz terhelve a reteszelés.
A második variációnál a reteszelés esetleg terhelése miatt nehezebben ugrik a helyére (ez kevésbé érezhető), a kivételnél azonban még nehézkesebb lehet.

fejes.i

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16580 Dátum: 2016.10.24 19:03:05 »
Az első variációból kimaradt, az N után a nyugalmi helyzet megvárása, akkor biztosan nem lesz terhelve a reteszelés.
A második variációnál a reteszelés esetleg terhelése miatt nehezebben ugrik a helyére (ez kevésbé érezhető), a kivételnél azonban még nehézkesebb lehet.
Na még egyszer. Ha a fék nyomva tartása mellett benyomom a rögzítőféket (és felengedem a féket, ezután gye az autó már nem mozdul) és utána P (vagy lekapcsol). Ekkor miért terhelem a reteszt?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16581 Dátum: 2016.10.24 19:27:11 »
Nekem úgy tűnik, mintha nem lenne végtelen számú lehetőség a terheletlen rögzítésre. Sík úton N be téve és magától egyensúlyba gurulva  mindig könnyedén kapcsolható a P ill. könnyű belőle kivenni. N nélkül meg néha akad.
Valószínűleg ha a rögzítő féket utoljára oldanám az is sokat segítene, de én az első módszert szoktam meg, mert többnyire közel sík helyen parkolok, lehetőleg rögzítő fék nélkül.  Már észre sem veszem annyira automatikusan csinálom, szinte folyamatosan.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.24 19:30:37 írta Agyarka »

Hömönnye

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16582 Dátum: 2016.10.24 22:52:39 »
Sziasztok,
Elnézést, nem tudom, hogy tudok új témát kezdeni.... :(

Az ADAC oldalai elég részletesek, de akár melyik priust nézem (2012) mindegyik 100kW (136 LE) teljesítményű és 1,8-as motor... Ehhez képest létezik egy wagon elnevezésű változat, viszont a mobile.de-n csak és kizárólag hollandiában van ebből eladó. Viszont látszólag ugyanarról a kocsiról van szó, mégis eltérő a teljesítményük, holott mindegyik 1,8-as. Mi az eltérés, milyen változat ez, s lehet, hogy ez skizofrénia, de a meghirdetett autók mindegyike 200 ezer alatti futással van fenn. 200 ezernél van valami ménkü drága szervíz??? 
-----
http://suchen.mobile.de/auto/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&scopeId=C&sortOption.sortOrder=ASCENDING&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=27&makeModelVariant1.modelDescription=wagon

Szóval, ezek a priusok micsodák? A magyar kínálatban minek felelnek meg?

Hömi

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16583 Dátum: 2016.10.24 23:52:06 »
Úgy hívják, hogy Prius Plus

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16584 Dátum: 2016.10.25 05:43:38 »
Üdv!

A fórumban nem nyitunk kérdésenként új topicot, hanem a meglévő (és már teljeskörű) topicok között megkeressük azt, ahova a posztunk illik.  Ha nem megy, akkor a modik, adminok átteszik az offost.

A hollandoknál általában 3-5 év a lízing, utána kihoznak egy másik autót, és addig nagyjából annyi megy a kocsiba, 200 körül.  Nekem egy 162E példány "jutott", ami garantáltan annyi volt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Bushman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16585 Dátum: 2016.10.25 15:45:04 »
Sziasztok!

A II-es mellé vettünk egy III-ast, és kíváncsi vagyok, hogy mi a véleményetek a következő -számomra- bosszantó apróságokról, amik a II-es jobban működtek.

1. Ha ellépek a navi képernyőről (mondjuk telefon, vagy audió babrálás végett), nem ugrik vissza néhány mp után a térképre, hanem nekem kell megnyomni a gombot a kijelző jobb oldalán. Ráadásul a kormányról is lekerült a Map gomb, a II-esben volt ilyen opció. Ez arra is jó volt, hogy ha csak simán "odébbmentem" a térképen, akkor ezzel vissza lehetett térni a kocsi pozíciójába. Na most ehhez is jobb oldalt "keresgélnem" kell a gombot.

2. A kormányon lévő rádiócsatorna léptető gomb nem a kedvencnek beállított 6 csatorna között lépked, hanem a teljes listán, amiben rengeteg adó van, nyilván nem is lehet őket megjegyezni. Hogyha a kedvenceimet akarom, akkor megintcsak a kijelzőt kell nyomkodni. Általában 2-3 csatornát hallgatok, ezért is lenne jó, ha a kedvenceken tudnék lépkdeni.

Fenti kettő szerintem sokkal biztonságosabban működik a II-esben, kevésbé vonja el a figyelmet az útról.

3. A hőmérséklet és hangerő +-, illetve fel-le gombjai nem egymás felett/alatt vannak, hanem jobb-bal elrendezésben.  :cry: Szerintem logikusabb függőlegesen.

4. A plafonon lévő szemüvegtartó kisebb, és nem fér bele a napszemcsim, pedig nem nagy!!!  :censored:

Természetesen összességében sokkal jobb mint a II-es, nagyon szeretem, ezek inkább csak ilyen first world problemek, de érdekel, hogy mit gondoltok.  ;)

levbal

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16586 Dátum: 2016.10.25 19:00:45 »
Sziasztok! Elkezdett érdekelni a hibrid téma mostanában és lenne lehetőségem vásárolni egy Prius 1-est. (Sajnos 2-esre nem lenne pénzem.) Az autó életét ismerem nagyjából. Ki is próbáltam, egyből szerelmes lettem. :) Egy dolog volt furcsa, hogy a váltókart kicsit nehéz volt mozgatni. Ez normális? Persze sokat túrom az internetet mindenféle tapasztalatok véget, de gondoltam megkérdezlek titeket is. Mennyire tudnak vele mit kezdeni a hétköznapi szerelők? Nem az elektronikus részével, hanem mondjuk egy fék csere ilyen általános dolgokban?  Budapest mellett lakom Solymáron, az autóra minden nap szükségem van, lehet itt a közelben hozzáértő becsületes szerelőt találni? Illetve lopás szempontjából az egyes is veszélyben van? Válaszotokat előre is köszönöm!!

Tapatalkkal küldve az én Lenovo A7000-a eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.25 19:08:00 írta levbal »

vdanii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16587 Dátum: 2016.10.25 19:43:53 »
Sziasztok!

A II-es mellé vettünk egy III-ast, és kíváncsi vagyok, hogy mi a véleményetek a következő -számomra- bosszantó apróságokról, amik a II-es jobban működtek.

1. Ha ellépek a navi képernyőről (mondjuk telefon, vagy audió babrálás végett), nem ugrik vissza néhány mp után a térképre, hanem nekem kell megnyomni a gombot a kijelző jobb oldalán. Ráadásul a kormányról is lekerült a Map gomb, a II-esben volt ilyen opció. Ez arra is jó volt, hogy ha csak simán "odébbmentem" a térképen, akkor ezzel vissza lehetett térni a kocsi pozíciójába. Na most ehhez is jobb oldalt "keresgélnem" kell a gombot.

2. A kormányon lévő rádiócsatorna léptető gomb nem a kedvencnek beállított 6 csatorna között lépked, hanem a teljes listán, amiben rengeteg adó van, nyilván nem is lehet őket megjegyezni. Hogyha a kedvenceimet akarom, akkor megintcsak a kijelzőt kell nyomkodni. Általában 2-3 csatornát hallgatok, ezért is lenne jó, ha a kedvenceken tudnék lépkdeni.

Fenti kettő szerintem sokkal biztonságosabban működik a II-esben, kevésbé vonja el a figyelmet az útról.

3. A hőmérséklet és hangerő +-, illetve fel-le gombjai nem egymás felett/alatt vannak, hanem jobb-bal elrendezésben.  :cry: Szerintem logikusabb függőlegesen.

4. A plafonon lévő szemüvegtartó kisebb, és nem fér bele a napszemcsim, pedig nem nagy!!!  :censored:

Természetesen összességében sokkal jobb mint a II-es, nagyon szeretem, ezek inkább csak ilyen first world problemek, de érdekel, hogy mit gondoltok.  ;)

1.) szerintem ez nem gond, ritkan kell a kijelzot babaralni
2.) ez nem igy van, ha a radio a kedvencek nezetben van, a nyilakkal is a kedvencekben moogsz
3.) faceliftkor modositottak is :) - megszokhato pikpak
4.) N/A :)
Prius 1.8 HSD

Bushman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16588 Dátum: 2016.10.27 10:49:30 »
1.) szerintem ez nem gond, ritkan kell a kijelzot babaralni
2.) ez nem igy van, ha a radio a kedvencek nezetben van, a nyilakkal is a kedvencekben moogsz
3.) faceliftkor modositottak is :) - megszokhato pikpak
4.) N/A :)
1.) szerintem ez nem gond, ritkan kell a kijelzot babaralni
2.) ez nem igy van, ha a radio a kedvencek nezetben van, a nyilakkal is a kedvencekben moogsz
3.) faceliftkor modositottak is :) - megszokhato pikpak
4.) N/A :)

1. Valóban nem kell sokszor, nyilván meg tudom oldani, csak jeleztem, hogy a II-esben ez jobban működött.
2. Köszönöm, ezt ki fogom próbálni.  :clap: A telefonnál is azt vettem észre, hogy nem a gyorshívás menüpont jön be ha vezetés közben a kormányon lévő gombokat használom.
3. Ezt majd a következő kocsicserénél megtapasztalom akkor :-)

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16589 Dátum: 2016.10.27 12:32:18 »
Sziasztok! Elkezdett érdekelni a hibrid téma mostanában és lenne lehetőségem vásárolni egy Prius 1-est. (Sajnos 2-esre nem lenne pénzem.) Az autó életét ismerem nagyjából. Ki is próbáltam, egyből szerelmes lettem. :) Egy dolog volt furcsa, hogy a váltókart kicsit nehéz volt mozgatni. Ez normális? Persze sokat túrom az internetet mindenféle tapasztalatok véget, de gondoltam megkérdezlek titeket is. Mennyire tudnak vele mit kezdeni a hétköznapi szerelők? Nem az elektronikus részével, hanem mondjuk egy fék csere ilyen általános dolgokban?  Budapest mellett lakom Solymáron, az autóra minden nap szükségem van, lehet itt a közelben hozzáértő becsületes szerelőt találni? Illetve lopás szempontjából az egyes is veszélyben van? Válaszotokat előre is köszönöm!!

Tapatalkkal küldve az én Lenovo A7000-a eszközömről
Ténylegesen is leinformáltad vagy csak úgy ráhagytál az eladóra mindent amit mondott neked.
Mihez képest nehéz a váltókar mozgatása?
Ha benyomod a végén a gombot akkor sztem max. közepes erőszükséglet kifejtését igényli, de ez így eléggé szubjektív, mindenesetre a későbbi modellek joy méretű váltójánál azért mindeképpen nagyobb erőszükségletet kíván a szerkezet mozgatása de semmi esetre sem mondanám fárasztónak.
Karbantartásra nem kell hozzá több szakértelem, mint bármi más autóra, a kopó forgó alkatrészek az átlagosnál tovább bírják. A "szerelmet" megértem, a későbbi példányoknál puhább tömetű ülés például egyértelműen jobb érzést ad hosszabb távon és a csomagartó mérete is alig marad el pl. a PII-től. Azért itt már korosabb példányokról van szó, (általában) magasabb futásteljesítménnyel, esetlegesen 1-2 cella cseréje felmerülhet de általánosan azért nem mondanám jellemzőnek. A rohadás vagy egyéb konkrét típushiba tudomásom szerint nem volt jellemző rájuk, nagyon sokat bírnak, nagyon jó konstrukciók. Hazánkban kevés PI fut, nem tudni, hogy mennyire veszélyesek lopás szempontjából. :hug:
Today, tomorrow and after tomorrow!