Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5984525 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6135 Dátum: 2005.08.16 00:01:34 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Na jó , de egy Hatchback Corolla nem is családi autónak van szánva . Hogy mifelénk sokan annak használják , az más dolog , a térség sajátossága .

Ez igaz, de a többi alsóközépnek mégiscsak nagyobb a puttonya...
Ha ehhez még azt is hozzávesszük, hogy a sedan sem egy rekorder, a kombiról nem is beszélve, akkor azért egy összegzés mégiscsak belefér.


Én inkább azt tartom gondnak a Hatchback esetében , hogy akarod-nem akarod , kapod a full pótkereket . Jobb lenne ez opcionálisan , mint a Golfnál például . Abban is csak 290 liter van , ha kéred a pótkereket - de ha akarod , nem kéred , és máris van nagyobb csomagtartód .

Kombi & szedán : jogos . Kicsit jobban odafigyelhettek volna a tervezésnél - nem először és nem másodszor van az az érzésem , hogy a Toyota eléd rak egy prímán kivitelezett , technikailag remek autót - amelyben ugyanakkor egy rakás dolgot nem gondoltak át és oldottak meg a feltétlenül szükségesnél jobban  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6136 Dátum: 2005.08.16 00:02:31 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként inkább a gumiméret-variálás hatásait akarják így kivédeni a gyárak

Ha már itt tartunk, amikor valaki az extralistán szereplő gyárilag nagyobb méretet választja, akkor vajon hozzá igazítják az órát is?


Az átmérője ezeknek a gyári váltóméreteknek általában azonos .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6137 Dátum: 2005.08.16 00:23:37 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Én inkább azt tartom gondnak a Hatchback esetében , hogy akarod-nem akarod , kapod a full pótkereket . Jobb lenne ez opcionálisan , mint a Golfnál például . Abban is csak 290 liter van , ha kéred a pótkereket - de ha akarod , nem kéred , és máris van nagyobb csomagtartód .

Ebben meg én vagyok konzervatív, adják csak a rendes kereket. Ha így folytatják, hamarosan a pótkerék helyett egy kupont kapsz, amivel az első defektjavítás ingyenes a gumisnál. Ez megint olyan dolog, ami a gyártók hasznát növeli, hiszen először kitalálták a szükségkereket, ami valljuk meg, nem túl jó megoldás: nem tesz jót sem a kocsinak, sem a sofőrnek.  Defektjavítókészlet pedig egyszerűen környezetszennyezés, hiszen azt a kereket már nem lehet megjavítani, amibe a sprayt belefújták, és újat kell venni - idő előtt.
music     

Satriani

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6138 Dátum: 2005.08.16 01:41:29 »
Idézetet írta: "music"
Nem értettél félre, szerintem kicsi. Nem azt mondom, hogy semmi nem fér bele, de egy alsóközép kocsitól ennél nagyobb az elvárás, amit a kategóriatársak hoznak is.

Az én elvárásaimnak hibátlanul megfelel. Ha ennél nagyobb puttonyra vágytam volna, akkor vettem volna egy kombit, vagy egy platós négy ütemű Wartburgot.

Az elvárásokat, amiről te beszélsz, ha valakik, akkor az AutoBild újságírói támasztják. Érdekes módon a Golf IV pofátlanul szűk utastere miatt a VW-t nem érte kritika, mert "nem felelt meg egy alsóközép kocsival szemben támasztott elvárásoknak" - holott abban a többi vetélytárstól függetlenül nem lehetett jobban elférni hátul, mint egy Puntoban. A Corollában pedig szépen el lehet férni (igen, még a csomagtartójában is), mindamellett, hogy valóban kisebb a konkurrenciánál.

Az pedig engem magasról és szagosan nem érdekel, hogy a szomszéd Astrájának vagy a másik szomszéd Stilojának 4-5 centivel mélyebb lehet a csomagtartója (nem mértem le és nem is néztem utána, biztos tévedek, lehet, hogy van 7 centi is a különbség). Ahogy az Alfások és a Hondások sem a tágas belső miatt választják az autójukat, úgy egy Corollát választó sem a kategória legnagyobb csomagterét keresi. Nem mellesleg - ahogy többször írtam - a Corolla tökéletesen kiszolgált eddig. Annyival pont nagyobb az előző kocsimnál (Clio), amennyivel nagyobbat akartam. Soha nem jutott eszembe, hogy "jujj, ez nincs 350 liter, bezzeg ha másikat választottam volna"  :roll: Biztos nem vagyok egyedül elégedett a Corolla csomagtartójának a méretével is. Talán azért, mert nem tudatosulnak elég mélyen bennem a kategóriával szemben támasztott elvárások...

Satriani

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6139 Dátum: 2005.08.16 01:43:26 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az átmérője ezeknek a gyári váltóméreteknek általában azonos .

Pontosan.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6140 Dátum: 2005.08.16 07:08:48 »
Idézetet írta: "Satriani"
Ahogy az Alfások és a Hondások sem a tágas belső miatt választják az autójukat, úgy egy Corollát választó sem a kategória legnagyobb csomagterét keresi. ...

Én sem csomagtartó alapján választottam a kocsit. Persze, ha nagyobb lenne, nem lenne hátrány, de ennyi van, ezt osztjuk be  :wink:
Akinek a csomagtartó a fontos, az vehet Thaliát, Logant, Octaviát... De választhatja a négyajtós Corollát is vagy a kombit...

Ez az egész asszem onnan indult, hogy megemlítettem "nem tudom, hogy az Astra csomagtartójában hol van az a 100 liter plusz (ami 91 liter).
Tehát nem az volt az alapfeltevés, hogy miért lett csak x. helyezett a Corolla...
 8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6141 Dátum: 2005.08.16 08:41:19 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Én inkább azt tartom gondnak a Hatchback esetében , hogy akarod-nem akarod , kapod a full pótkereket . Jobb lenne ez opcionálisan , mint a Golfnál például . Abban is csak 290 liter van , ha kéred a pótkereket - de ha akarod , nem kéred , és máris van nagyobb csomagtartód .

Ebben meg én vagyok konzervatív, adják csak a rendes kereket. Ha így folytatják, hamarosan a pótkerék helyett egy kupont kapsz, amivel az első defektjavítás ingyenes a gumisnál. Ez megint olyan dolog, ami a gyártók hasznát növeli, hiszen először kitalálták a szükségkereket, ami valljuk meg, nem túl jó megoldás: nem tesz jót sem a kocsinak, sem a sofőrnek.  Defektjavítókészlet pedig egyszerűen környezetszennyezés, hiszen azt a kereket már nem lehet megjavítani, amibe a sprayt belefújták, és újat kell venni - idő előtt.


Eszerint nem olvastad végig , amit erről Whissel beszélgettünk .

Szerintem érthető , és indokolt ez a pótkerék-elhagyás - legalábbis Nyugaton mindenképpen , de igazából nálunk is . Mégpedig azért , mert manapság a klasszikus defekt esélye már minimális , egy a többszázezerhez - a pótkerekek óriási többsége anélkül öregszik el a csomagtérben , hogy egyszer is használni kellene . Azoknál a hirtelen defekteknél pedig , amelyeknél szükséges lehet a fölszerelése , sok esetben úgyis tönkremegy annyira a gumi , hogy így is , úgy is cserélni kell . Én a magam részéről jónak tartom azt a döntést , hogy mindezeket figyelembe véve mehet a francba a pótkerék , legyen inkább helyette évek hosszú során át plusz 80-90 liter hely a csomagtérben , azt az egy alkalmat meg (ha mégis bekövetkezik) majd megoldja valahogy az ember a javítókészlettel , és vesz utána új gumit . Ez egy olyan megoldás , amellyel a gyártók és a felhasználó szerintem egyformán jól jár .

Mindazok pedig , akik mégis ragaszkodnak a pótkerékhez - rendben , tehessék meg , mint ahogy a VW-nél megtehetik - ingyen . Ez igen , ez így korrekt . De legyen meg az a választási lehetőség is (sőt , rendjén való , ha ez az alapeset) , hogy gumijavító cucc és nagyobb csomagtér van a pótkerék helyett .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6142 Dátum: 2005.08.16 08:47:24 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "music"
Nem értettél félre, szerintem kicsi. Nem azt mondom, hogy semmi nem fér bele, de egy alsóközép kocsitól ennél nagyobb az elvárás, amit a kategóriatársak hoznak is.

Az én elvárásaimnak hibátlanul megfelel. Ha ennél nagyobb puttonyra vágytam volna, akkor vettem volna egy kombit, vagy egy platós négy ütemű Wartburgot.

Az elvárásokat, amiről te beszélsz, ha valakik, akkor az AutoBild újságírói támasztják. Érdekes módon a Golf IV pofátlanul szűk utastere miatt a VW-t nem érte kritika, mert "nem felelt meg egy alsóközép kocsival szemben támasztott elvárásoknak" - holott abban a többi vetélytárstól függetlenül nem lehetett jobban elférni hátul, mint egy Puntoban. A Corollában pedig szépen el lehet férni (igen, még a csomagtartójában is), mindamellett, hogy valóban kisebb a konkurrenciánál.

Az pedig engem magasról és szagosan nem érdekel, hogy a szomszéd Astrájának vagy a másik szomszéd Stilojának 4-5 centivel mélyebb lehet a csomagtartója (nem mértem le és nem is néztem utána, biztos tévedek, lehet, hogy van 7 centi is a különbség). Ahogy az Alfások és a Hondások sem a tágas belső miatt választják az autójukat, úgy egy Corollát választó sem a kategória legnagyobb csomagterét keresi. Nem mellesleg - ahogy többször írtam - a Corolla tökéletesen kiszolgált eddig. Annyival pont nagyobb az előző kocsimnál (Clio), amennyivel nagyobbat akartam. Soha nem jutott eszembe, hogy "jujj, ez nincs 350 liter, bezzeg ha másikat választottam volna"  :roll: Biztos nem vagyok egyedül elégedett a Corolla csomagtartójának a méretével is. Talán azért, mert nem tudatosulnak elég mélyen bennem a kategóriával szemben támasztott elvárások...


Hú , tényleg , mekkora gáz , hogy az autós újságok elvárásokat támasztanak a gyártókkal szemben , hogy csináljanak jobb (tágasabb , nagyobb csomagtartós , erősebb stb stb) autókat - NEKÜNK ... Tényleg , ez mekkora ***ség a részükről , nahát !  :disgusted: ... Komolyan mondtad ezt egyáltalán ? Ha meg lehet oldani , hogy 290 helyett 380 literes csomagtere legyen egy 4.2 méteres kompakt autónak , akkor az a gyártó , amelyik mégsem oldja meg , vajon nem érdemel ezért kevesebb pontot ?

Ha gondolod , keresek neked egy rakás AB-cikket , és utána bescannelem , elpostázom vagy akármi , hogy elhidd : igenis minden alkalommal , minden tesztben kitértek rá , hogy a Golf IV helykínálata a kategóriáján belül szűkös !

Az rendben van , hogy a te elvárásaidnak megfelel a Corolla csomagtere . De egy tesztben össze kell hasonlítani a tulajdonságokat , és nem hiszem , hogy különösebb magyarázatra szorulna az , hogy miért kap egy nagyobb csomagtartó több pontot .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6143 Dátum: 2005.08.16 08:54:13 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Satriani"
Ahogy az Alfások és a Hondások sem a tágas belső miatt választják az autójukat, úgy egy Corollát választó sem a kategória legnagyobb csomagterét keresi. ...

Én sem csomagtartó alapján választottam a kocsit. Persze, ha nagyobb lenne, nem lenne hátrány, de ennyi van, ezt osztjuk be  :wink:
Akinek a csomagtartó a fontos, az vehet Thaliát, Logant, Octaviát... De választhatja a négyajtós Corollát is vagy a kombit...

Ez az egész asszem onnan indult, hogy megemlítettem "nem tudom, hogy az Astra csomagtartójában hol van az a 100 liter plusz (ami 91 liter).
Tehát nem az volt az alapfeltevés, hogy miért lett csak x. helyezett a Corolla...
 8)


Igen , valóban innen indult , aztán átment a szokásos "biztos direkt húzzák le a Corollát"-diskurzusba (most nem rád gondolok , ne értsd félre) . Holott szerintem pl. már az is elég sokatmondó a Corolla-Astra összevetésben , hogy az Astrának 15 centivel nagyobb a hely a kerékdobok között . Na mindegy ... ahogy már írtam (és Music is írta) , ezeket a csomagtartó-méreteket ugyanolyan elv (a VDA-norma , Verband Deutscher Autohersteller) alapján határozzák meg .

OK , hogy te nem csomitartó-méret alapján választottál autót . Nyilván kinek-kinek más a fontos . Dehát pont arra valók ezek a tesztek az adataikkal és ponttáblázataikkel , hogy az ember , aki döntés előtt áll , beletekintve kiválogathassa magának a számára fontos dolgokat . Én azt nem értem , miért ütközik meg valaki azon (nem rád gondolok) , hogy kisebb pontszámmal "díjazzák" a kisebb csomagtartót . Megütközik , mondván , neki bőven elég . És ? Lehet , hogy másnak meg nem elég , és a teszt mindenkinek szól .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

logas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6144 Dátum: 2005.08.16 09:28:37 »
Elnézést kérek, hogy kezdőként belevaúvaú a NAGYOK beszélgetésébe.
Tegnap örültem, hogy találtam egy normális fórumot és "BELEKIABÁLHATOK", válaszolnak is rendesen és az összetartozás némi jelét véltem felfedezni, mivelhogy COROLLÁSOKRÓL vagy pártiakról van szó. Ám az esti hozzászólásokat végigolvasva jöttem rá szomorúan, hogy itt is mint mindenhol vannak olyanok akik nem szeretik az egyetértést és jobban tudnak dolgokat mint mások. Na persze akinek nem inge ne vegye gatyára.
Nem hiszem, hogy a kezdő fórumozókat így meg lehet tartani. Mindenki volt kezdő és lett belőle "őstag", "megszállott", "néhaittvan" stb.
Egyébként egy újonc is szolgálhat érdekes infókkal, tanulságos dolgokkal, feltéve, hogy van aki komolyan vegye és meghallgassa.

Röviden csak ennyit. Örültem ,hogy itt lehettem, köszönöm az érdemi válaszokat, hosszú életet a fórumnak!
orolla Linea Sol Wagon 1.6 00'

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6145 Dátum: 2005.08.16 09:38:26 »
Idézetet írta: "logas"
Elnézést kérek, hogy kezdőként belevaúvaú a NAGYOK beszélgetésébe.

Logas!
Ki hol sértett meg ennyire? Nagyon sajnáljuk, ha véletlenül valaki megbántott, de tudnád idézni az ominózus esetet?

Üdv: Szeke, az egyik "NAGY"   :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9523
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6146 Dátum: 2005.08.16 10:06:51 »
Idézetet írta: "logas"
Ám az esti hozzászólásokat végigolvasva jöttem rá szomorúan, hogy itt is mint mindenhol vannak olyanok akik nem szeretik az egyetértést és jobban tudnak dolgokat mint mások. Na persze akinek nem inge ne vegye gatyára.

Sajnálom, hogy így látod... mi örülnénk ha továbbra is köztünk maradnál. Ámbár csodálkozom azon, amit írtál, mert bár sok fórumban vettem már részt, eddig ez egyik legjobb társaságú fórum amit láttam. Persze vannak itt is némi gondok, időnként műszaki is, emberi is, de ez mindenhol előfordul ahol emberek vannak. A közösségben mindig vannak ilyenek...
Tehát ne vegyél magadra semmit, pláne ha nem neked szólt, és üdv a sorainkban!  :D

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Pótkerék
« Válasz #6147 Dátum: 2005.08.16 10:08:11 »
Én addig pótkerék párti maradok, amig be nem hozzák a defekttűrő gumikat.
Arra gondolok, amit néhámy hónapja – vagy fél éve? – minden autós honlapon fent volt, úgy nézett ki, mintha küllős lenne a gumi.
De egyelőre ez a veszély nem fegyeget... :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6148 Dátum: 2005.08.16 10:13:26 »
Idézetet írta: "logas"
Ám az esti hozzászólásokat végigolvasva jöttem rá szomorúan, hogy itt is mint mindenhol vannak olyanok akik nem szeretik az egyetértést és jobban tudnak dolgokat mint mások.

De hát ha mindenben egyet értenénk, akkor nem is volnánk emberek. :-)
Szerintem azért még elég kulturáltan vitatjuk meg a dolgokat, máhol hasonló dolgok már rég anyázásba fordulnak.
(Amúgy épp "rosszkor" kezdted olvasni a fórumot, nem olyan sűrű az ilyen heves nézeteltérés.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #6149 Dátum: 2005.08.16 10:29:11 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

Szerintetek mi baja lehet a kocsim km-órájának? Általában, konstans sebességgel menve picit remeg a km óra mutatója. Újabban viszont, néha megcsinálja, hogy pl. konstans 50-ről leesik mondjuk 20-ra, ott tanyázik pár másodpercet fixen a mutató, aztán visszaugrik az eredeti sebességre. Fordulatszámmérőm nincs, így elég bosszantó, amikor nem tudom, hogy mennyivel megyek. Mondjuk igazán ciki akkor lesz, ha egyszer a mutató lent marad:(

Találkozott már valaki ilyen hibajelenséggel?


Ja, ja! Így kezdődött nálam is...
Ha elektronikus a sebességmérőd, akkor a remegés azért van, mert a jeladóban lévő mágnes leszakadt, vagy eltörött, ezért forgás közben a beépített Hall generátor nem megfelelően érzékeli a forgó mágneses teret. Az időnkénti leesés pedig a pillanatnyi mágnes beakadását a szerkezetbe jelzi, amikor egyáltalán nem forog többé, és a jel az érzékelő felől nulla, vagy alacsonyabb sebességet mutat (arra a pillanatra).

A jeladónak ettől a ponttól számítva nincs hosszú élete már... új 47500, bontott 4000. Egy talin meg beszereljük együtt, egy 12-es kulcs kell csak. Szerintem hasonló a típus :D



Köszi a tanácsot! Hát, akkor először vadászok a bontóban egy ilyen jeladót.:( Amúgy szerinted normális az, hogy egy über-megbízható japán gyártású autóban 8 éves korára 81.000 km alatt tönkremenjen egy ilyen jeladó? Egy esetleges óratekergetés okozhatja ennek a korai hibáját, vagy más lehet az ok?