A féktárcsa szabályzás teljesen elfogadott és bevett dolog. Az, hogy ha valaki minden betéthez új tárcsát vesz, az szimpla pazarlás.
Nálunk 1.500-ért szabályoznak egyet, tehát 3.000 a szabályzás, míg egy új tárcsaszett lenne 30.000. Majdnem ugyan az, nem?!
Annyit kell leszedni, hogy teljesen sík legyen az oldala, ne legyen benne egyetlen borda sem. Az enyém is így lett leszabályozva, olyan volt utána, mint egy új.
A 1.5-es váll nem kevés, de ha azt levonva határérték alatt maradsz, akkor minden rendben. Azt azért hozzátenném, hogy a váll nagy része általában rozsda. Könnyen elképzelhető, hogy a 1.5 mm-ből 1 mm a rozsda. A határérték nálam 20 mm a 22 helyett vastagságra. A Haynes manual leírja, hogy melyik modellnél mekkora a tűréshatás a kopottságot tekintve. Ha szabályzás után ez alá mennél, akkor csere, ha nem, akkor még egy garnitúrára jó a tárcsa.
Nekem 80.000 km-t ment el a gyári betét, akkor is volt rajta még fél centi, csak már megégett, bekeményedett és elkezdte enni a tárcsámat. Elvittem szabályoztatni és azt mondták, hogy fél mm-t kellett leszedni és tényleg kimértem, annyi volt. A felülete pedig, mint a tükör... Szóval ezek a tárcsák eléggé kemények még, nem úgy mind a maiak, elvileg több garnitúra betétet kibírnak simán...