Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6030829 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14970 Dátum: 2009.10.22 17:42:34 »
ahha. ez az optifit motor volt egy kicsit  :eek:, de már értem.

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14971 Dátum: 2009.10.24 07:42:20 »
Sziasztok!
Tanácsot, segítséget kérek. Úgy tűnik, hogy a kuplungtárcsám kezdi megadni magát. A jelenség: kinyomáskor semmi gond, simán kiemel, a fokozatok gond nélkül kapcsolhatók. Indulásnál illetve most már a menet közbeni
kapcsolásokkor is a felengedés vége fele rángat. Véleményem szerint a tehermentesítő rugók fáradtak el.
Legfájóbb az egészben, hogy mindössze 25 ekm van a kocsiban, igaz ez 99%-ban városi forgalomba került bele. Amiben a segítségeteket kérem, milyen gyártmányú kuplungtácsát vegyek bele, melyik kereskedésben
érdemes szétnézni. Kb. mennyibe jön a tárcsa és mennyibe a szerelés? Tudtok-e dél-pesten valaki jó
szerelőt ajánlani, Én a XX.ker.ben lakom, jó lenne minél kisebb vonzáskörzetben. Gondolkodjak esetleg
márkaszervízben? Ott vajon mibe fájna egy ilyen művelet??
Előre is köszi a tanácsokat.
Üdv. Czoki.
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14972 Dátum: 2009.10.24 08:00:10 »
Valeo vagy Exedy tárcsát rakass bele, 15K körül mennek.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14973 Dátum: 2009.10.24 08:00:18 »
kiskörösi márkaszerviztől kérj árajánlatot. esetleg monor is szóba jöhet
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14974 Dátum: 2009.10.24 10:27:37 »
kapcsolásokkor is a felengedés vége fele rángat. Véleményem szerint a tehermentesítő rugók fáradtak el.
Legfájóbb az egészben, hogy mindössze 25 ekm van a kocsiban, igaz ez 99%-ban városi forgalomba került bele.
Ez gáz, minőségi hiba, 25ezer Km után különösen!
Tudtommal Monor-on dolgozgat a CharlieAutoBt, van róla leírás a szerviz topicban. Én nem voltam nála, így ajánlani nem tudom. Viszont ha a topicot elolvasod, lehet bevállalod. Biztos, hogy olcsóbb lesz, mint a márkaszervizes megoldás.

tutinet

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14975 Dátum: 2009.10.24 11:59:08 »

Pl.: Optifit izzó: garantáltan jó a kocsidba, nem robban szét, stb, de nem a Toyota gyártotta, hanem csak átcímkézte. Viszont a minősége a gyárit közelíti vagy megegyezik azzal. A "gyári" is beszállított, tehát itt nincs érdemi különbség.

y ez az Optifit. Toyota által forgalmazott cucc, ami ellenőrzött.

Nincs gyári Toyota izzó, mindegyik gyári mert valamelyik gyárban készül.
Izzót nem is gyárt a Toyota ha jól tudom ui. nincs hozzá gépsora. Az Osram vagy Philips esetleg a Siemens szállít be neki.
De rengeteg olyan alkatrész van, amire azt mondod "gyári", közben meg pl. Magyarországon egy vidéki kisvárosi üzemben gyártják. Gondolok itt olyanra, mint olajteknő meg sok más alkatrész. A minősége nyilván megüti az elvártat. Amire meg az van írva, hogy Bosch az is -részben- itt készül Hatvanban.

czoki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
  • TC Wagon 1,4 vvti, 2005.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14976 Dátum: 2009.10.24 19:16:06 »
Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, azonban elbizonytalanodtam. Csütörtökön a belvárosba kellett mennünk, csúcsforgalomban, és nem volt olyan váltás,- a rengeteg közt,- aminél nem jelentkezett volna a rángatás.
Ma viszont egyáltalán nem rángatott, tehát most mi a fene lehet? Csak tippelgetek, lehet, hogy a nyelestengelyen,- arra merőlegesen,-meg tud esetleg szorulni a kuplung bordáshüvelye, és akkor bizony
nem párhuzamos a felfekvése a lendkerékre. ???
Egyelőre várakozó álláspontra helyezkedem. A kapott tippeket elmentem. A Charlie Bt.-ről én is csak
hallottam, de akkor még a Pongrácz úton dolgoztak. Tudsz-e esetleg valami közelebbi címet, vagy
tel. számot??
Mégegyszer köszönöm.
Üdv.Czoki.
mit szeretnétek,hogy veletek tegyék az emberek, Ti is azt tegyétek velük!!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14977 Dátum: 2009.10.24 20:48:40 »
Az E12-esünk csinálta egyszer dunapesten a sok indolás-megállás közepette, hogy rángatott, meg égett szag is jött a kuplung felől. Aztán mentünk vele "normál" körülmények között vagy 200 km-t és azóta tökéletes. Sztem a kuplungtárcsa nem bírja, felhullámosodik. Azonban ez nálunk idővel kisimult...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14978 Dátum: 2009.10.28 10:22:28 »
tudja valaki hogy van az érvényes szabályozás zöldkártyára, műszakira gyakoriság alapján? vagy elég csak cím :) 2005ös corollánk 2 évre kapott csak műszaki+zöldkártya.
                                                                                                                                                   

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14979 Dátum: 2009.10.28 11:24:55 »
tudja valaki hogy van az érvényes szabályozás zöldkártyára, műszakira gyakoriság alapján? vagy elég csak cím :) 2005ös corollánk 2 évre kapott csak műszaki+zöldkártya.
Nem úgy van, hogy műszaki, zk elsőre 4 év, utána 2 év, majd zk x év után 1 év?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14980 Dátum: 2009.10.28 11:27:16 »
A zod kartya sajna mar elsore is csak 2 ev :(


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

villamos79

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14981 Dátum: 2009.10.28 15:17:21 »
tudja valaki hogy van az érvényes szabályozás zöldkártyára, műszakira gyakoriság alapján? vagy elég csak cím :) 2005ös corollánk 2 évre kapott csak műszaki+zöldkártya.

nekem azt mondták egy helyen, hogy 6 éves kor után évente kell vinni a kocsit zöldkártyáztatni.

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14982 Dátum: 2009.10.28 15:23:26 »
Szeptemberben volt a Yaris zöldkártyán+műszakin, és zöldkártya 1évre, műszaki 2évre kapta meg
A kis kocsi 8 éves. Természetesen minden féle előzetes átnézés nélkül ment.
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14983 Dátum: 2009.10.28 16:45:07 »
A Corolla Clubban elég hosszan tudtak írni a vvt-i motorok kopogásos, csörgéses gondjáról. Gondoltam, hátha érdekel még valakit a téma és segíthet.

Idézetet írta: szullosz
A probléma jellemzően az angol gyártású, 4ZZ-FE-s Corollákon jelentkezett: nagy terhelésnél (emelkedőn egyenletesen haladva, alacsony fordulatról gyorsítás közben) csörgő, csillingelő hang hallható. Helytelen előgyújtás érték!
(A kopogásos égésről is tudnék mesélni, de csak igény esetén kanyarodok el a témától...)

A TMC és a bosch is vizsgálta a dolgot, a bosch szerint a probléma: a kopogásérzékelő közelebb van a 2-3 hengerhez, mint az 1-4-hez.
Soros motornál -egy jeladó estetén- ez milyen meglepő?! Mindegy...

Természetesen a probléma a motorvezérő-elektronika érzékelési és jelfeldolgozási logikájában keresendő (bosch gyártmány):
A motorvezérő-elektronika a bemeneti jelek, környezeti váltzók alapján a jellegmező adatokból meghatározza az adott munkaponthoz tartozó alap kimenetei értékeket (befecskendezési idő, előgyújtás, stb.) melyeket korrigál a hosszútávú adaptív memóriában tárolt értékekkel. A valós értékek természetesen függenek a folyamatosan visszacsatolt jelektől (Ox vagy AF-szenzor, kopogásérzékelő, stb.) Ha egy jeladó által közölt információ (esetünkben a kopogásérzékelő) tévesen kerül feldolgozásra az a kimeneti változókban is jelentkezni fog: helytelenül meghatározott értéket (előgyújtást) fog jelenteni!

Ezeknél a szériáknál a motorvezérő-elektronika szoftverét nem lehet frissíteni, így egyetlen megoldás lehet: csere!
Akár bontóban is lehet érdeklődni. A lényeg, hogy a cikkszám első 9 karaktere megegyezzen, utolsó karaktere 4 legyen (xxxxx-xxxx4)!!! Fontos: kell a mesterkulcs is a vezérlőhöz!


Az új programban gyorsították a kopogásérzékelő jelfeldolgozását és a küszöbértéket is csökkentették. Alacsony forulatszámtartományban módosították az előgyújtást.

Teljesen mindegy cseréled-e a jeladót vagy sem! Itt nem az a hiba! És az, hogy mit és hogyan mérsz, ismét egy külön téma!
Azért itt egy tájkép:



Röviden ennyi!

Szabber
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #14984 Dátum: 2009.10.28 17:08:09 »
Már megint a  :censored: angol gyártással és a  :censored: Bosch-sal csutoráznak az emberek... Komolyan mondom, már k...ra elegem van ebből az ángol gyártásból!

Azért faxa, hogy az ECUt ki kell cserélni (laza 250-ér), még frissíteni sem lehet. Mi az, hogy nem lehet frissíteni?! Még egy k....tt iPOD-ot is lehet frissíteni. Na mindegy.

Másik: A motoron a szenzor rögzítése is okozhatja a gondot vagy csak az ECU? Mert ez nekem nem volt tiszta.

Harmadik: Mi a  :censored: az a mesterkulcs?

Negyedik: Azt nem tudni esetleg, hogy pontosan melyik kocsikba van ez a hibás konstrukciójú ECU? Mikortól van új szoftveres ECU?

Kicsit kivan a mai nappal és az angol gyártással a... :censored: